Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Den bohusländska blåbärshajen

Av Malin - 26 juli 2011 14:15

Sent igårkväll kom vi hem efter tre dagar hos Pontus & Ingrid i Vänersborg, en resa jag tänkte berätta lite om i bilder:


  På nedresan under lördagen träffade Siri såväl en nyhundkompis, maltesern Malte....


  ...som en hundälskade flicka att kela med. Vi hade extrasällskap nästan hela resan.


  Ella valde lugnet i husses knä istället.


  Det syns inte på bilden men varje gång snart 1-åriga Valter åt hade han fyrbeningar som bevakade varje rörelse. Och han lärde sig fort nöjet i mata hundarna-leken...


  På söndagen åkte vi till släktgården utanför Uddevalla och gav oss bland annat ut i skogen på jakt efter kantareller.


  Och det fanns gott om sådana! Pasta med gräddig kantarellsås till middag...


  Hundarna roade sig i skogen och blev både blöta och trötta.


  Blåbärsplockning med utsikt över Gullmarsfjorden.


   

 I de kustnära områdena lurar den ovanliga men beryktade....


  ...bohusländska blåbärshajen! Här attackerar den målmedvetet sitt oanande byte.


  På glasverandan med havsutsikt.


Måndagen bjöd på sämre väder så det blev en bilutflykt omkring Vänersborg och sen en långpromenad vid vattnet när regnet upphört, men då glömdes kameran hemma. Jag har sett väldigt lite av västsverige innan men det gav verkligen mersmak och vi ska nog dit igen nästa sommar.


 
 
Kickan & noffar

Kickan & noffar

26 juli 2011 16:46

Mysigt! :)

http://vuvven.blogspot.com

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

29 juli 2011 09:53

Ååå, så härligt det ser ut och vackert :) Blåbärshajen ser verkligen på hugget ut, hihi :)

Här är det Rallyträning o snart debut, huva :()

Ha det gött o trevlig helg till er alla. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

31 juli 2011 15:39

Tänk att det aldrig får vara riktigt bra här hos oss och vi undrar när ska oturen vända, snyft.

I morse blev det illfart in till Baggis med magsmärtor och vi vet inte vad som hänt då han mådde så bra igår. Håll alla tummar för lilla Rasmus nu.

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards