Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

Veckan i sammanfattning

Av Malin - 7 augusti 2011 21:03

Usch, önskar jag bloggat tidigare under veckan men det har varit så mkt annat, sen sist har jag nämligen hunnit med att: fylla år, vara sjuk, gå på styrelsemöte, bada, vandra i naturreservat, se prideparaden, träna tre ggr samt besöka min mor. Inte illa, eller hur?


Alltså, födelsedag i tisdags och det firades förstås med utflykt till Lida med goda vänner - först bad och sen middag och tårta! Dagen efter vaknade jag med en förkylning så det blev bara att ta det lugnt ett litet tag. I fredags mådde jag bättre och efter träning på Nacka Bk (mer om det nedan) så drog vi till ett för oss nytt ställe: Sätraskogens naturreservat, och vad vi gått miste om! Vi hittade en avskiljd bit strand att bada med hundarna på, långgrunt och härlig sand samt vågor från förbipasserande båtar. Siri simmade längre än hon någonsin gjort! Efter ett långt bad blev det fika på en klippa och klättring upp på berget för en vidunderlig utsikt.


Och så träningen: körde ett litet pass i Visättra med Ida efter mötet i torsdags, båda hundarna fick lite hoppteknik, sen körde jag däcket samt en "stjärna" med Siri med bra resultat. Dagen efter åkte jag till Nacka med Kickan, där det blev lite slalom och lydnad för Ella, och A-et, gungan samt hoppkombination med Siri - som var helt vansinnigt duktig! Och igår åkte jag till SSBK en sväng efter att ha varit på priden, det var ett misstag för det sprack upp och blev tokhett... Jag blev överhettad och på dåligt humör, Siri var hungrig och ville hellre leta godis än att kampa, medan Ella var riktigt duktig och fartig i de handlingövningar jag ställt upp. Fick iaf till lyckade repetitioner med Siri på gungan, som är det hinder där jag använder godisbelöning.


Avslutar med lite söta bilder på djuren!

 

 

 
 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

8 augusti 2011 10:21

Massor av aktiviteter hos er också ser jag, härligt och vilket fina kort du fångat på dina sötnosar :)

Ett tag bodde jag ute i Bredäng, jätte nära Bredängs badet och där var vi varje dag o badade. Det är jättefint där då man kan strosa runt längst vattnet och som du säger, finna sig en liten egen badstrand å mysa :)

Vi tävlade ute i Vallentuna igår. Off. Rally och kammade hem hela 78poäng, inte illa då det ösregnade. Lite mycket nos i backen o tajt koppel, men annars såg det riktigt bra ut faktiskt, det tar sig, haha.

Har du testat Rally? Om inte, så gör det, bara så kul :)

Om det inte regnar i helgen, vill du träna ute på SSBK med oss då? Hör av mig några timmar innan vi åker ut.

Ha det gött och du, det ser riktigt bra ut för er också, mer filmer :)

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

8 augusti 2011 10:47

Lördagen passar oss perfekt, på dagen då eller kväll? Vi kan närhälst, ja inte för tidigt bara :)

Ja, nu vill man bara tävla o tävla, StorLer :()

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Sandra & Keep

Sandra & Keep

8 augusti 2011 21:40

Grattis i efterskott!:-)

http://www.keepiteasy.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards