Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Nu ljusnar det!

Av Malin - 15 augusti 2011 17:27

Nej, jag har inte fått en stroke och lever inte i förnekelse gällande höstmörkret som sakta kryper närmare, däremot är F såpass mkt bättre efter ögonoperationen att persiennerna och gardinerna kan dras undan och släppa in ljuset i lägenheten. Härligt, för min kropp gick in i nån slags vinterdvala när jag satt förkyld inne i mörkret, en mkt obehaglig upplevelse. Men nu ska det gå åt rätt håll!


Igår fick jag dock en dos sol på Märsta-Sigtunas tävling, lite för stor om man frågar Ella som blev tokvarm i all päls och kändes matt under loppen. Hoppklassen först (film längre ned) och där gick vi felfritt men med flera tidsfel och hamnade en bra bit ned i resultatlistorna. Tyckte loppet kändes bra förutom att Ella skulle behöva lägga upp en växel till. Agilityklassen, som tyvärr inte finns på film, började med en knölig hoppsekvens där Ella tappade mkt glöd, men så gick hon fel i slalom och jag bestämde mig för att bara köra på och inte traggla med min varma trötta hund. Och då fick vi upp farten och kändes som jag verkligen lyckades med en del då jag plockade Ella ur tunneln, skickade iväg henne över två hinder och blindbytte innan balansen. Sen valde Ella (mot min vilja) att vi skulle ta närmsta vägen ut så där slutade det loppet.


Men det roligaste på tävlingen var nästan att gå och träna Siri på uppvärmningshinderna när de var lediga. Testade skicka runt hinderstöd och hon köpte det utan att tveka - så skönt att ha en hund med bra grundträning! 180-svängar, bakombyten och en liten kombination med tunnel, hopp och framförbyte gick också bra. Avslutade dagen med att köpa en tävlingsbok till henne, kanske lite tidigt men det känns som debuten närmar sig med stormsteg!


  Siri gosar med Annelie medan resten av publiken följer ett ekipage med spänning...


 
 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

16 augusti 2011 20:37

Skönt att F mår bättre och att allt gick bra.
Kan tänka mig att det är varmt med Agility så här års. Är det inte solsken så är det kvart och äckligt, huva säger man här. Sist när vi tränade så blev man ju genomblöt för lilla minsta, mindre kul.

Det kanske inte gick blixtsnabbt, men det ser riktigt bra ut. Du ska vara stolt över Ella din och ni är bara så duktiga. Ja, och lilla Siri kommer gå lika långt, sanna mina ord!

Ja, den närmaste tiden blir det en hel del träning ute i Norsborg LK då vi snart ska tävla där ute. Men när det är klart så skulle vi gärna vilja träffa er igen för lite träning. Jag hör av mig när vi åker ut till SSBK igen.

Ha det gött och grattis gumman ;

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

17 augusti 2011 19:08

Ja eller hur och det var riktigt skojigt :)

Och självklart kommer vi ut och hejar på er o håller alla tummar o tassar... superduperkul :) :) :)

Vi ses /Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards