Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

Förkylt var det här

Av Malin - 20 oktober 2011 16:29

Det har varit ett par lugna dagar då vare sig jag eller Ella känt oss helt bra, jag gick och bar på en förkylning som nu brutit ut och vad Ella har vet jag inte men hon får vila några dagar och i värsta fall blir det ytterligare en tur till djurkliniken - hon har inga direkta symptom på nåt men vill inte ut på långtur, samtidigt som hon är pigg när det är träning på g. Mamma reste till Tanzania (!) för sin safaritur tidigt imorse och jag har fått låna hennes bil under tiden, skönt men lite pressande då det känns som om man måste "passa på" med så mkt saker när man har bil...


En som inte är det minsta hängig är lilla Siri som måste underhållas för att inte bli helt odräglig. Har tagit ut och tränat henne i torrhandling och starter (hon har börjat tjuva...) medan Ella fått vila hemma, och ikväll är planen att åka och träna i träningsgruppen trots förkylning och dåligt väder, så att hon kan sova inatt. Och jag måste ju passa på när jag har bil, eller hur?


I tisdags gjorde jag och F nåt (nästan) helt ohundigt, vi var på rovdjursföreläsning i Huddinge C - kvällen sabbades dock till stor del av tre äldre herrar: en varghatare, en jägarhatare och en som i största allmänhet var grinig och inte tänkte låta en ung kvinnlig biolog föreläsa för honom oemotsagd... Kvällens mest fascinerande fakta var iaf att björnar inte alltid gräver ut ett ide utan de kan även bygga som ett gigantiskt fågelbo som de lägger sig i och låter sig snöas över! I november ska Studiefrämjandet ordna en föreläsning om dvärgbandmask och den bör man kanske också gå på?


 
 
maja o zoro

maja o zoro

20 oktober 2011 17:42

intressant det där om björnarna :)

http://www.majazoro.blogg.se

 
Tina

Tina

26 oktober 2011 20:38

Hade tänkt gå men orkade bara inte. Synd att folk måste sabba, vad hade dom för det?

http://workinglabs.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards