Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Malin - 2 maj 2011 12:23

Fast jag vet inte direkt om det är sköna maj nu när isvindarna viner kring öronen, lite upp och ner-väder i år med en jättevarm april utan aprilväder - hoppas det inte kommer nu... Jag är överlycklig åt min nya blogg och kan inte låta bli att gå in och pilla med funktionerna och färgerna varje dag, underbart att man så lätt kan få den att se proffsig ut och välja layouten själv! Nu undrar jag bara varför jag stod ut med Blogtown så länge, men så är jag hopplös på att släppa det gamla också.


Något att vara ännu mer överlycklig åt är att Ella slutat halta! Hon gick lite orent i lördags morse men fram på dagen var det borta och sedan har hon varit fin i rörelserna och glad ute. Det var bara nåt litet alltså, tack och lov... Så det är bara att börja planera för nästa helgs tävling: klass 3 i Oxelösund. Fick PM häromdagen och skrämselhicka på köpet, på lördag ska jag köra två hoppklasser och den ena börjar strax efter 7, sedan går den andra nästan sist på dagen. Blev lite avskräckt men nu är planen att bara köra den första (och hoppas jag får tidigt startnummer för det är över 80 starter/klass och tror inte jag kan hålla en bana färskt i minnet så länge) och sen köra två klasser på söndagen med färre startande.


Valborg firade vi ute hos mamma, jag tog med ett par rustahinder, däck och platta tunneln så vi kunde träna lite på tomten. Siri fick både köra starter igenom och ta hindren frivilligt från olika vinklar, och hon var superduktig! På träningen i torsdags började jag däckträningen med en lös ring, då hade hon lite svårt eftersom hon gärna går runt föremål istället för igenom (tränade för mkt gå runt en period) men nu hade polletten trillat ned och hon sökte sig igenom det även när det inte var mitt framför. Platta tunneln springer hon förbi ibland men det blev allt bättre under träningen. Ella fick vara med lite också eftersom hon tyckte det var så orättvist, orkade inte göra några svårare övningar till henne utan hon fick göra hinder och käka godis vilket hon tyckte var helt ok.


Vi hann också med lite traditionellt firande med brasa ute på Selaön. Tog med hundarna så att Siri fick lite miljöträning och passade på att kampa med henne bland folk, hundar, änder(!) och ute på bryggan. Inga problem alls men Ella undrade varför vi skulle ut och ränna i kylan så sent och hade brått tillbaka till bilen sen...


 

Vackert med valborgsbrasan vid vatten


  

Ella längtar hem


  

 Styvmorsviolen blommar redan i en backe härintill!


  

Och till sist snodde jag en bild från Sandras blogg, helt ok attityd eller hur?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards