Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Malin - 8 maj 2011 15:53

Det fick bli dubbelblogg idag, för jag kan inte vänta med att rapportera från dagens utflykt! Egentligen var det ju tävling inplanerad men jag kände mig inget vidare och ville hellre ha en lugn aktivitet på hemmaplan, men samtidigt måste man ju utnyttja den lånade bilen, det underbara vädret och en entusiastisk sambo. Var sugen på lite sol och vatten så idén om Gålö havsbad kom upp, ingen av oss hade varit där och jag tänkte det skulle vara lagom att sitta på nån klippa och fika...


Nu blev det inte riktigt så för när vi kom dit gav vi oss in på en liten vandringsstig vid namn Havtornsuddslingan, rekommenderas varmt för det var otroligt vackert och rätt lagom långt för en promenad. Hundarna var väldigt uppspelta över äventyret och båda badade magarna i Östersjön, svinkallt tyckte jag men de är väl tåligare... Kul att se Siri gå frimodigt ut i spat, kanske blir en riktig badhund av henne? Något som var mindre kul var att hon missbedömde ett hopp mellan stenar och kraschlandade på huvudet/nacken! Det såg väldigt otäckt ut och det blev några minuters nervös väntan efteråt innan jag kunde blåsa faran över - var rädd för hjärnskakning eller nackskador men den enda blessyren tycks vara att hon skrapat upp hakan och snart var hon glad och i full fart igen.


Som sagt, en fantastisk tur även om den kanske inte var det bästa för min förkylning. Tog en massa bilder och ser i efterhand att det verkar som vi bara varit på klippor och stenstränder, mest gick vi i skogen med havsutsikt mellan tallarna, men det var jag dålig på att fota...


 

 

 

 

På samma sätt upptäckte jag att alla i teorin vackra bilder på hundarna med hav i bakgrunden var tagna i motljus dumt nog, ska tänka på det nästa gång!

Av Malin - 8 maj 2011 08:32

Igår kom årets första officiella start med Oxelösunds klass 3-tävling. Tyvärr var jag ännu inte frisk och att stiga upp vid femsnåret efter en hostig natt var ingen höjdare, längtade otroligt efter att krypa ned i sängen igen... Iväg kom vi iaf och fram till slut efter flera långa mil, visade sig förstås att vi var en av de första starterna så det blev lite hektiskt med omedelbar bangång och sedan värmning av Ella, inte optimalt för nån av oss. Banan kändes inte alls så svår, men jag gjorde misstaget att försöka öka hennes fart på upploppet genom att lägga ut en burk kycklinghalsar i målområdet - följden blev att Ella tänkte mer på den hägrande frukosten än min handling och fick flera låååånga svängar. En sådan kom innan slalomet och missad ingång som följd. Gissar att vi fick rejält mkt tidsfel på det pga dåliga vägar, omstart i slalomet och min oförmåga att springa på - förkylning och ryggont är ingen bra förutsättning för att handla offensivt... Bestämde sedan på hemresan att jag skulle strunta i att tävla på söndagen, det är inte värt att köra över en timme för att sitta ensam på en tävlingsplats och må dåligt. Men fick iaf ordentlig miljöträning av Siri, lite rivstart i tävlingsplatsmiljön men hon verkade tämligen obekymrad, skulle dock vara en bra idé att lära henne gå ordentligt i koppel och INTE försöka hälsa på varje hund inom fem meters avstånd.


Tidigare under veckan har jag varit ännu värre förkyld och försökt spara krafterna så gott det går, så vädret har varit helt rätt för att uggla inne. I torsdags hade jag dock kurs och efter det träningsgruppen med banträning. Träffade Ida en stund innan och körde rutan och lydnadshoppet med Ella, medan Siri fick hoppteknikövningar. När det var dags för träningsgruppen var jag helt slut och körde bara ett varv innan jag smet hem i förväg. Syns på min handling att jag inte riktigt har orken, Sandra var nämligen snäll och filmade:



Idag är jag matt efter ytterligare en hostig natt (på soffen, blev utkörd från sovrummet...) men annars känner jag mig nog en smula bättre. Planen är nån mysig utflykt med hundarna i det fina vädret, destinationen är inte bestämd än.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards