Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Malin - 12 oktober 2012 15:19

Imorgon kommer dagen jag väntat på så vansinnigt länge nu: Siris officiella agilitydebut! Jag chansade och anmälde innan jag åkte på återbesöket men eftersom det gick vägen så kan vi nu tävla. Det blir Solna-Sundbybergs klass 1:a och vi startar endast i hopp då inte något av kontaktfältshindren är riktigt klara än - blir vinterns projekt...


Igår genrepade vi på SSBK med Kickan & Ärtan som också tävlar imorgon men bara agilityklass då de sprungit ifrån oss i hopp nu. Jag fokuserade ffa på platta tunneln och slalom som är det som skulle kunna gå snett, samt höll på startrutinerna eftersom hon har vissa tjuvningstendenser. Platta tunneln gjorde hon snabbt och perfekt varenda gång men slalom, som hon varit nästan felfri i sen jag började igen efter rehaben, där missade hon tre av fyra försök och det känns väl inte helt stabilt. Men det var också mitt fel som blev lite distraherad av att Kickan filmade oss, först när hon gjorde det i smyg så satte vi det. Dock kommer ju loppet filmas så jag vet inte om det är någon tröst?


Här är den smygfilmade lyckade repetitionen i slowmotion, saktade ned den för vetten ville få se hennes bakbensrörelser i fart. Ser bara bra ut, inte sant?


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards