Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Malin - 2 februari 2012 17:11

Nu har det definitivt slagit över och blivit för kallt i mitt tycke, det enda vädret duger till är att frosta av frysen (ska göras i helgen) och att mysa inne. Ella håller fullständigt med mig, medan Siri lever loppan bland snödrivorna... Hon gör skäl för sitt dopnamn Iris Sibirica - som en sprudlande blomma i rysskylan. Imorgon var planen ridhusträning, men jag velar fram och tillbaka om det är värt att åka eller inte, risken är att vi bara blir isbitar samtidigt som jag hade planerat in träning och vill genomföra den. Vädret har iaf fått till följd att jag fick tummen ur och sydde om bensnörena på Siris vintertäcke, det som jag köpte innan jul men inte fått användning för förrän nu. Med korrigerade snören sitter täcket mkt bättre över baken, så det ska nog bli bra!


Ett mindre lyckat inköp gjorde jag igår, var iväg på en riktig mastodontrunda med Sandra där vi shoppade priser till Årets-tävlingarna, kopierade årsmöteshandlingar samt levererade allt till klubbstugan - skönt att ha det gjort. Inköpen gjordes på Bromma Zoo, definivt den största djurbutiken jag vart inne i och det blev någon timmes överväldigat snurrande innan vi hittade allt. Jag ville åka dit framförallt för att de sålde en speciell sorts hundskor, som små gummiballonger man trär på, behöver nåt mot saltet för Ellas tassar och dessa verkade smidiga. Tyvärr var de precis för små för Ellas tassar, får med lite besvär på dem bak men fram har jag inte lyckats. Om Siri behöver framöver får de gå till henne istället.


Idag har labbarna varit här och jag körde en specialvariant - en liten tantrunda med Sabina och Ella, sedan en längre rask promenad med Siri och Freddie där vi gjorde ett stopp vid dammen och matade änderna med hembakt bröd, de stackarna är desperata i kylan och många andra människor är så dumma och slänger åt dem hela frallor de ändå inte kan få i sig. Siri i sin tur gjorde mig lite desperat när hon glatt skuttade ut på den tunna isen - iofs inte långt vare sig till botten eller land men ett dopp skulle nog inte varit det rätta idag.


Siri på catwalken (eller dogwalken?) med nygamla täcket!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards