Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Malin - 14 februari 2012 14:50

 

Glad Valentin på er! Vi har hittills firat med en långpromenad i skogen som också fick en avstickare på Magelungens is, dock knakade det oroväckande vid strandkanten så det blir nog första och sista isturen denna vinter om det inte kommer ytterligare en rejäl köldknäpp. Hoppas verkligen inte det töar redan nu för just nu njuter jag av vackra vinterturer och rena hundar! Ikväll blir det god mat och ett glas vin med F, måste ju passa på när man har en god anledning...


Siri är skendräktig just nu och det märktes först på att aptiten gick ned, framförallt på morgnarna - hon ersatte dock maten jag erbjöd med ett maniskt letande av kattskit så det jämnade väl ut sig... Men nu har hon även börjat bädda lite och hon går ibland runt med sin mjukislämmel i munnen och ser förvirrad ut, för att i nästa stund leka med den så inga djupare moderskänslor än så länge. Det har blivit en del labbepassande och det är roligt att se hur hon tar intryck av dem: när de är här försöker hon likt dem fånga godbitar i luften, men är ännu inte så bra på att pricka, däremot är hon pilsnabb på att ta allt som de missar där hon har fördelen att vara närmast marken. Hon har också lärt sig att jaga snöbollar och tar gärna upp jakten med Freddie om dem, lite lustigt då hon annars absolut inte tar något kallt och snöigt i munnen.


I helgen lånade jag mammas symaskin (då min egen har gått sönder efter bara ett par användningar) och kunde tillverka saltskyddsskor i gore-tex av min gamla jacka. Jag hade egentligen tänkt beställa men kunde inte välja modell, tur det för då hann idén om att göra dem själv födas! Gratis är alltid bra och det var ett roligt och lagom stort projekt. Nu återstår bara att testa dem i skarpt läge, men för tillfället har vi inga buss- eller t-baneturer inplanerade. Jag vet att det blivit många bilder på poserande påklädda hundar i bloggen senaste tiden, men dessa kanske blir de sista?



  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards