Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Himmelsk agilityhelg

Av Malin - 13 maj 2013 10:48

 

Då var en lång agilityhelg till ända och vilken helg! Vi är helt slut idag men wow, vad hände liksom? Börjar bli enformigt med samma bildtyp på bloggen hela tiden...fast jag tycker det är helt ok när den ser ut såhär. Tävlingar på Haninge BK igår, en klubb jag aldrig varit på förut och jag åkte dit ihop med Jenny och Fiona. Hundarna var mindre taggade på att åka iväg än föregående morgnar men Siri kändes ändå riktigt fräsch med tanke på intensiteten de senaste dagarna. Riktigt pigg var hon dock inte för hennes dåliga trött-humör kom fram, Siri som är "god och glad, kexchoklad" mestadels blir en vrålande drake gentemot andra hundar när en viss tröskel passerats - det upptäckte jag redan förra året när hon var medföljande på Ellas tävlingar.


Agility 1
En superrolig bana och vilket lopp! Fick sån känsla att håret reste sig i nacken när vi sprang, kändes så samspelta. Dock är det inte riktigt bra när den känslan tar över för jag tappar huvudet lite. Nu gjorde jag inför slalom just det Siri inte klarar (än), låg före och sprang förbi ingången - och då drog jag med henne också... Attans! Men som sagt, att vi gör ett sånt lopp tredje tävlingdagen är jag otroligt nöjd med.


Hopp 1
Minst sagt revanschsugen, och fick till och med chansen att göra om exakt samma slalomingång, denna gång hade jag lärt mig läxan och lät henne hitta ingången innan jag kom ikapp. Siri kändes väldigt trött detta lopp och var i en bom ganska rejält, tack och lov låg den kvar. Och tiden räckte till en andraplats och vår andra pinne i hopp!


Sedan strök jag mig från den andra hoppklassen, vilket varit en del av planen från början - hade bara tänkt ta den OM vi kände oss förvånansvärt pigga. Nu var vi ju inte det, Siri utslagen i buren och jag med värkande ben så det kändes helt rätt att sluta på topp. När jag sen såg hur trötta många andra hundar var vid det laget kändes beslutet ännu bättre.


 
 
maja o zoro

maja o zoro

15 maj 2013 15:45

sv; tack så mycket !! haha påminn mig inte ;) är skit skrajj men taggad!


GRATTIS till dom fina placeringarna och pinnarna :D

http://www.majazoro.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards