Direktlänk till inlägg 17 januari 2014

Jag lyckades!

Av Malin - 17 januari 2014 17:18

Nu så, lilldjuret är utmattat efter två timmars ridhusträning och har inte flyttat sig från soffan sen vi kom hem! En trött hund är en enkel hund, oavsett hur ouppfostrad och odräglig den annars är... Det var rejält kallt idag på morgonen, vilket jag överlever men blir lite jobbigare för tre små frusna hundar, men jag brassade på full värme i bilen så fick tant och farbror sitta där mesta tiden medan jag jobbade med galningen.


Vi körde en kort bana av Eva-Marie som var flytig men med ett par kluriga detaljer. Jag halkade in i mitt vanliga sätt, körde först för avmätt och slarvigt för att sen bli irriterad på mig själv (tror jag måste tända till lite ilsket för att ta i?) och lyckas mycket bättre. Andra omgången var också hindren lägre vilket gav bättre flyt, hon stoppar upp lite på fullhöjdshinder. Och så verkade hon bli lite matt efter att ha gjort banan ett par gånger, vi ska nog jobba lite mer på hoppmusklerna nu när vintern varit så lugn i år. Måste helt klart jobba på stadgan i slalom, det märkte jag i onsdags också - vill ju helst kunna göra "vadsomhelst" utan att hon går ur! Tränade gungan igen och märkte inga problem, fast gjorde den inte tävlingsmässigt. Hon har bra sug och attityd, såväl i springandet över som banglekar.


Kickan hjälpte mig med filmningen men tyvärr räckte inte batterierna så länge, det blev bara de första rundorna på fullhöjd som kom med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards