Alla inlägg den 18 maj 2014

Av Malin - 18 maj 2014 10:51

Hinner inte alls med i svängarna nu, eller nja, prioriterar bort skärmtid nu när solen skiner och våren är ljuvlig... I torsdags hade jag fått äran att döma deltävling 1 för Pytteligan, öppen för hundar under 28 cm i mankhöjd, samt en blåbärsklass. Att rita banor är inte lätt, inte heller att få ut dem på plan exakt som skissen ser ut, och svårast av allt är själva dömandet när det blir tveksamma situationer och att orka hålla fokus hela tävlingen igenom. Men jag är faktiskt rätt nöjd med banorna, framförallt blåbärklassen där jag inte bara ville ha en rundbana eller rakor med böjda tunnlar i slutet - det blev en bana med mjuka svängar och enkla linjer för hundarna men som krävde tre byten och lite handling av förarna. Fast vad duktiga ekipagen var, många hundar var verkligen bra grundtränade med fint flyt, mycket längre komna än jag förväntade mig i blåbärsklass. Pytteliganhundarna var ju också bra men det förväntade jag mig faktiskt!


På natten kom sen bakslaget efter att ha stått upp i kvällskylan flera timmar, mina ben värkte trots benvärmare och filtar så illa att jag var tvungen att gå upp och massera dem med liniment. Fredag morgon kunde jag knappt stå men med vila, massage, smärtstillande och benvärmare lyckades jag få dem rimligt i form inför Lidingö BKs kvällstävling. Vi åkte vad jag tyckte var i god tid men med köer på Essingeleden och många röda trafikljus på Valhallavägen så tog resan drygt en timme och jag hann bara precis till banvandringen för hoppklass. Så kvällen blev intensiv, trycka i sig en macka till middag efter banvandring, värma Siri och sen var det dags! Inte vårt bästa lopp, framförallt blev hon tveksam till att springa ut till dolda tunnelingångar - tyckte det funkade så bra på träning sist... Sen gör jag iofs en kanske lite väl optimistisk skick-och-stick i starten så förstår hennes tvekan, duktig att hon tog den ändå. Tror inte ens hon såg slalom utan fokuserade helt på tunneln intill, tur att jag inte klev på henne där!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards