Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Härliga Gålö!

Av Malin - 8 maj 2011 15:53

Det fick bli dubbelblogg idag, för jag kan inte vänta med att rapportera från dagens utflykt! Egentligen var det ju tävling inplanerad men jag kände mig inget vidare och ville hellre ha en lugn aktivitet på hemmaplan, men samtidigt måste man ju utnyttja den lånade bilen, det underbara vädret och en entusiastisk sambo. Var sugen på lite sol och vatten så idén om Gålö havsbad kom upp, ingen av oss hade varit där och jag tänkte det skulle vara lagom att sitta på nån klippa och fika...


Nu blev det inte riktigt så för när vi kom dit gav vi oss in på en liten vandringsstig vid namn Havtornsuddslingan, rekommenderas varmt för det var otroligt vackert och rätt lagom långt för en promenad. Hundarna var väldigt uppspelta över äventyret och båda badade magarna i Östersjön, svinkallt tyckte jag men de är väl tåligare... Kul att se Siri gå frimodigt ut i spat, kanske blir en riktig badhund av henne? Något som var mindre kul var att hon missbedömde ett hopp mellan stenar och kraschlandade på huvudet/nacken! Det såg väldigt otäckt ut och det blev några minuters nervös väntan efteråt innan jag kunde blåsa faran över - var rädd för hjärnskakning eller nackskador men den enda blessyren tycks vara att hon skrapat upp hakan och snart var hon glad och i full fart igen.


Som sagt, en fantastisk tur även om den kanske inte var det bästa för min förkylning. Tog en massa bilder och ser i efterhand att det verkar som vi bara varit på klippor och stenstränder, mest gick vi i skogen med havsutsikt mellan tallarna, men det var jag dålig på att fota...


 

 

 

 

På samma sätt upptäckte jag att alla i teorin vackra bilder på hundarna med hav i bakgrunden var tagna i motljus dumt nog, ska tänka på det nästa gång!

 
 
Marre

Marre

8 maj 2011 19:09

WOW, ingen dålig utflykt. men du måste vara mer rädd om dig gumman. Att flänga omkring o än värre utsätta sig för solen när man är dålig, är aldrig bra.

Underbara bilder och har här bestämt att även vi ska besöka denna härliga Gålö i sommar :D

Krya på dig och ta det lugnt nu. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre glömde....

Marre glömde....

8 maj 2011 19:11

Trött som man är så glömde man skriva… Tur att det gick så bra med lilla Siri, för usch va hemskt.

Puss på nosarna där :)

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre

Marre

10 maj 2011 11:35

Haha, jo, här ska klagas hela dagen eller sommaren, ASG.

Attans att det inte vill ge med sig, stackare där :( Vi vill ju träffa er life nån gång. Kanske kan vi börja träna då här behövs störning.

Krya på dig och gå till farbror doktor om du inte blir bättre snart!!!

Kramizzzz

http://vovve.info/papillon-kojan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards