Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Glädjeämnen och tråkigheter

Av Malin - 20 maj 2011 13:23

Gårdagen var späckad med aktiviteter, allra först var vi iväg med Kickan & noffarna till SSBK och lite agilityträning. Ella började med hoppteknik, närmare bestämt progressiv grid, där jag kunde utöka grundavstånden med en fot och hon studsade fortfarande självsäkert igenom det hela! Härligt, eftersom hon var lite tveksam på det i höstas. Därefter körde vi lite slalom, framåtfokus i starten (svårt för Ella som är inkörd på att titta på mig) och gunga men på det hela tog jag det lugnt med henne.


Siri fick också börja med hoppteknik, en vanlig grid på 3,5 fot och hon överraskade mig med att ta båda sista hoppen i ett språng sista repetitionen, blir inga problem att klara långhoppet, som Kickan sa... Sen tränade vi bebisplatt (avklippt), vilket hon var lite tveksam inför, lite orolig ifall vi kommer få problem med det hindret längre fram. Och bebisgunga, vilken hon gjorde mycket och gärna - härligt! Hon fick avsluta med en liten kombination, "hopp" + tunnel, och det var inga problem utan full fart.


Direkt efter träningen styrde vi kosan till Farsta Djurklinik där Ella skulle på tandkoll. Jag visste redan att ett par tänder måste ut men det visade sig vara fler än jag trodde, inte kul. Efter besöket var jag nedslagen över hur dålig koll jag hade på hennes mun och över att väntetiden var nästan 2 månader. Men vi blev remitterade till en specialklinik och där fick hon tid i mitten av juni iaf, så vi behöver inte vänta allt för länge. Stackars Ella tycker inte det är kul att gå till vet, fick bära in henne för hon satte alla tassar hårt i mattan. Efteråt var hon dock väldigt lättad och studsade omkring i glädjeyra medan jag försökte betala, sötnosen.


Idag tar vi det lugnt inför helgens tävlingar i Knivsta, verkar bli varmt men iaf imorgon startar vi tidigt. Denna gång ska jag INTE ha belöning i burk utan på mig, så får vi se om damen kan följa mig bättre!

 
 
Kickan & noffar

Kickan & noffar

20 maj 2011 19:23

Siri tveksam inför platten?? Det såg inte jag, bara en liten bulldozer igenom :-) Men jag såg kanske de sista rep bara?

http://vuvven.blogspot.com

Malin

20 maj 2011 19:33

Det var tvärtom, du såg de första och de sista var hon lite tveksam - jämfört med de första alltså, gick ju fortfarande rakt igenom men inte lika tveklöst och glatt. Kanske för trött?

 
Marre

Marre

22 maj 2011 17:11

Men åååå. hur virrig får man bara få vara undrar man här, suck. Tack för att du sa till. Ja, här är man verkligen ute i god tid, ASG. Ja, ja.

Hoppas det gott bra för er i helgen. Kikar in senare igen :)

Kramiz och tack gumman. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards