Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Nästan, nästan, nästan...

Av Malin - 23 maj 2011 12:38

Det var en helg i Knivsta som behövdes för att min agilitymotivation skulle vakna på allvar igen! Sen första tävlingsstarten har jag känt mig lite deppig och tänkt att vi inte har nån chans i klass 3, lika bra att sluta tävla. Jättedumt att utgå från det loppet förstås, jag var sjuk och klockan sju på morgonen... Men nu känns det mycket bättre, om bara inte en förarglig bom trillat ner så hade vi haft en SM-pinne! Jo jag vet, "om inte om fanns", men då återupptäckte jag att vi faktiskt kan.


Det är alltid trevligt att tävla i Knivsta och jag älskar att de delar upp small/medium resp large så man inte behöver vänta hela dagen på sitt andralopp. Siri var med hela helgen och fick sitta ganska mkt i bur (alldeles för mkt enligt henne) men några gånger tog jag ut henne för träning och hon skötte sig strålande! Körde startträning, tunnel och gunga - fullt fokus och fart trots att vi var på en livlig tävlingsplats, min lilla stjärna! Och så införskaffade jag en ny kampleksak med elastiskt handtag, uppskattades förstås...


Själva loppen då:
Hopp 3 lördag - vårt bästa lopp och "kunde-blivit-SMpinne". Ella river förargligt nog, hon som aldrig river, och sen lyckas jag dratta på ändan i slutet. Kanske dags att tänka på gräsdobbar?
Agility 3 lördag - lite sämre fart och jag gör det där misstaget igen och fegkör med bakombyte i en situation jag faktiskt hunnit göra framförbyte, och så blev det en disk...
Agility 3 söndag - hu, vilken bana, blev yr bara av att gå den... Men felet kom i slalom, Ella klarar inte hålla emot i andra porten utan går ur. Kändes redan i detta lopp att hon var trött.
Hopp 3 söndag - jätterolig fartig bana som jag gärna kört med en pigg Ella, inte en som man får släpa runt. Hindernolla men rejäla tidsfel.


Filmer finns förstås!




 
 
Sandra & Keep

Sandra & Keep

23 maj 2011 15:05

Jätte fina lopp:-) Keep up the god work;-)

http://www.keepiteasy.se

 
Kickan & noffar

Kickan & noffar

23 maj 2011 15:52

*Host* *host* vad var det jag sa?! SM-pinnarna är inte långt borta!! :-D Härligt att agilitymotivationen vaknade till ordentligt också :-)

http://vuvven.blogspot.com

 
Marre

Marre

23 maj 2011 17:43

Nej, Nej, vad du än gör så lägg aldrig ner Agility. Ni är ju jätteduktiga och som du själv ser, så är SM-pinnarna inte långt borta.
Jag tycker det ser riktigt proffsigt ut, så det så!!!

Onsdag har vi kurs, så då vill jag inte trötta ut honom allt för mycket innan. Men i helgen kan vi. Vi skulle ju kunna träffas på klubben, antingen på SSBK eller Apollo där vi går kurs, vad säger du? Du kunde ju träna Agility och jag rallymoment + fotgåendet som vi här behöver nöta massor på. Skulle också behöva träna på apportering, så om du kunde ta med dig er pock skulle jag bli väldigt glad. Hör av dig innan helgen om du tycker det är okej för dig. Ha det gött. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre :)

Marre :)

24 maj 2011 17:45

Lördag passar oss bäst då vi ska på söndag är o kikar på utställning i Vallentuna ;D

Hör av dig om tid. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Mufflo

Mufflo

24 maj 2011 19:22

Det ser väldigt kul ut kanske något för min hund.

http://www.doggbloggen.blogg.se

 
maja o zoro

maja o zoro

25 maj 2011 17:40

såg skit bra ut :D och det såg ut som hon hade fart på sissta hoppklassen... dock är väll ref.tiden i klass 3 kort..

synd att ni missade sm pinnen men det händer och det är bara att anmäla sig till nästa tävling och tuta och köra :D

http://www.majazoro.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards