Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Genrep!

Av Malin - 10 februari 2012 15:35

Idag hade jag och Kickan genrep inför rallydebuten imorgon, trots rysskylans tillfälliga återkomst. Kände mig smågalen när jag åkte iväg i -16 men det blev mildare efterhand och hundarna fick turas om att vänta i bilen som var varmare än ridhuset. Kickan hade med sig kollegieblock och jag bidrog med en kartongbit som vi kunde ställa upp som "rallyskyltar" i en liten bana - tur att det bara var vi två som dök upp, så vi kunde sprida ut oss hur vi ville! Jag har mest nött momenten hemma i hallen och upptäckte att det var en helt annan sak att få det att funka i ridhus med en hund som suttit och laddat i bilen... Blev lite nya kreativa beteenden som dök upp, men vi borde kunna traggla oss igenom banan imorgon iaf. Oturligt nog har jag dock fått första start efter andra banvandringen, vilket innebär minimal tid för uppvärmning (eller nedvarvning i Ellas fall då hon brukar vara studsig efter bilvila), men det är bara att bita ihop och göra det bästa av det! Får jag tänkte jag gå första banvandringen istället så har jag mer tid.


Utöver rallyn så fick Ella även träna rutskick och hopp över hinder, det är ju även lydnadsstart på g. Hoppet gick alldeles utmärkt, däremot är det alltid nåt med rutan. Idag sprang hon ut fint och fort till rutan, men när jag sa "stå" så satte hon sig. Varje gång. *suckar* Siri fick förstås också vara med, och vi körde en hoppsekvens där vi tränade "fram" och bakombyten, båda gick utmärkt. Vi släpade även in den översnöade gungan och det var ingen tvekan på att banga den trots att det var säkert en månad sen sist.


Önska oss lycka till imorgon!

 
 
Marre

Marre

11 februari 2012 11:26

Här hålls alla tummar och tassar för er i dag... Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre

Marre

11 februari 2012 14:06

Du ska vara supernöjd med tanke på att ni mest tränat i hallen. Här valde man stanna hemma idag då skallvärken fått mig att sova som en kratta, suck.
Ser här verkligen framemot film o blogguppdatering… och du, det viktigaste av allt är att ni hade skita kul på banan… :)

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Marre

11 februari 2012 14:15

Jo, när snön har smält så måste vi träna tillsammans då jag ju har alla skyltar, bara till och bygga bana o köra så det ryker, ler. Längtar så!

Tjingeling

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards