Alla inlägg den 5 september 2012

Av Malin - 5 september 2012 13:37

 

I måndags förtog jag mig alldeles och som ett resultat ligger jag febrig och hostande hemma i soffan. Halsen gör tidvis så ont att jag vill slita bort den från kroppen, kan inte koncentrera mig på nåt annat. Räddningen blev ett utgånget paket Zyx, som jag lyckades gräva fram i en garderob, så just nu är smärtan under kontroll. Igår fick hundarna köttben till kvällen för att jag skulle slippa ta hand om dem och det funkade tack och lov utmärkt, de sysselsattes och var sen trötta... Minimala promenader igår och idag, men bara att strosa omkring är fruktansvärt jobbigt.


Men den omtalade måndagen var iaf mestadels trevlig, på dagen åkte vi till Gömmaren för en badutflykt som dock motvilligt övergick i svamplockning då jag råkade kliva rakt in i en samling rödgul trumpetsvamp. Hundarna tyckte det var mysigt både att plaska i sjön och nosa i skogen, och med på bilden ovan är lilla blandisen Rambo som jag har på dagarna.


Efter snabb middag lämnade jag hem daghunden och stack till Nacka BK för rallylydnadsträning. De hade byggt upp en tävlingsbana med alternativa skyltar för nybörjar- resp fortsättningsklass och man fick träna på den en i taget. Bra tillfälle att vänja Ella vid skyltarna, som hon annars bara sett då vi tävlat, samt att belöna på banan. Siri fick också testa och hon har aldrig varit nära en rallyskylt förut så de reagerade hon på, varje gång vi närmade oss en så studsade hon fram mot den och sa "wow en grej, vad kul! vad ska jag göra med den?" men det blev bättre efterhand. Mkt bra attityd hade hon ffa, fullt koncentration på mig och de konstiga skyltarna trots många okända hundar på plats.


På väg hem från träningen började jag känna av halsen och när jag väl var hemma hade jag riktigt ont samt rejäl feberfrossa - den kom verkligen på nolltid, min hemska förkylning...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards