Alla inlägg den 15 september 2012

Av Malin - 15 september 2012 09:29

Nä, det blev ingen träning i torsdags. Jag kunde inte motstå det fina vädret och bestämde mig för att leka frisk, vilket innebar att både hundarna och jag låg utslagna på soffan när vi skulle åkt, de stackarna har också tappat ork under sin ofrivilliga vila. Väldigt frustrerande särskilt som hundarna nån timme senare hade piggat på sig och ville träna/leka. Men tur var det att vi inte kom iväg för det visade sig att det varit kurs på plan just denna torsdagskväll, så hade vi åkt hade vi snöpligt fått vända efter en timme på t-bana och buss... Tränade hemma istället och fokuserade på moment från avancerad klass för Ella (gå fot på höger sida och vända ifrån mig är så märkligt i hennes ögon så vi måste börja i tid), samt nybörjarmoment för Siri - det är mkt som ska läras in när jag inte nu startar med en duktig lydnadshund.


Siri har förresten mognat märkbart på flera sätt, jag upptäcker saker lite här och var. Nu senast var det när jag skulle ta hand om en tova i rumpan på henne och jag bara kunde säga åt henne att stå still så gjorde hon det genom hela proceduren, utan mutor eller fasthållning. Kanske inte låter så märkligt för en drygt 2 år gammal hund men hon har alltid varit besvärlig att vårda - speciellt eftersom hon varit så nyfiken och alltid velat sticka in nosen och kolla vad jag gör. Dessutom har hon åsikten att "är matte dum (ex luggar lite päls) så tänker jag inte vara med" men har märkt att hon står ut med allt mer dumheter och bara slänger blickar istället för att strula.


Nu försöker jag samla ihop mig för att orka en sväng i Kungens kurva när jag hellre skulle hänga i soffan. Men jag kan inte låta den här tröttheten styra mitt liv helt och hållet, då blir inget nånsin gjort. Typiskt att åka på det igen efter att ha piggat på mig efter två trötta månader i somras...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards