Alla inlägg den 30 september 2012

Av Malin - 30 september 2012 19:30


Det är inget som rallylydnad när det gäller att få mig att känna mig klantig - hittills har jag med rätt små medel lyckats åstadkomma rejäla poängavdrag i de flesta starter vi gjort och så även idag när vi tävlade på Norsborgs lokala kennelklubb. Vi hade tidigt startnummer och det var inte riktigt optimalt för även om jag gick tidigt från banvandringen kändes det inte som vi hunnit jobba igång oss helt, sen underlättade det inte att Ella totalt verkade ha glömt bort kommandot "stå" och att jag fick ägna en hel del energi åt att fixa det. I starten tror jag hon tänkte platsliggning idag eftersom hon spontant lade sig när domaren pratat, trodde det skulle ge avdrag men tydligen har bedömningen inte kommit igång än då. Sen fastnade hon lite i positionerna, ffa i ståendet (kanske pga träning innan?) men det är något som jag vet är en svaghet. Och så lyckades jag skaffa 10 p avdrag genom att rätta henne när hon satt sig snett, kom på mig när jag gjorde det men då var det försent. Däremot lyckades vi för första gången utföra 1-2-3- back utan neddrag! Totalt 85 p och vi skulle stått på pallen om jag inte rättat henne...*suckar*


Siri hängde med förstås och fick både träna lydnad och agility. Testade 4-pinnarsslalom med henne i torsdags och det var inga problem, idag testade jag 8-pinnar och det gick klockrent men körde det bara en gång för att inte överanstränga henne. Sen hånglade hon med Keep som inte riktigt visste om han ville ha den formen av uppmärksamhet egentligen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards