Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Malin - 9 mars 2012 08:08

I eftermiddag har vi en tid bokad för hältutredning på Södra djursjukhuset och efter det vet jag förhoppningsvis hur våren och sommaren kommer te sig. Just nu ser jag ändå rätt ljust på saken för Siri har inte visat smärta sen i måndags och sen i förrgår så rör hon sig helt normalt efter vad jag kan bedöma. När jag pratade med min vet i tisdags tyckte hon det var ok att ta vanliga promenader men i koppel och lugnt tempo, väldigt skönt att höra då Siri nästan kröp ur sitt skinn av frustration. Så sen i tisdags em har vi gått på dagliga promenader, inga riktiga långrundor men så att hon får röra sig lite - lilla damen har dock haft egna åsikter och försökt styra mig mot skogen istället för att bara gå längs de trista gångvägarna... Hoppas verkligen att det fortsätter gå åt rätt håll nu!


Själv har jag förstås drabbats av ännu en förkylning, måste vila nån fredagsförbannelse över oss för det blir tredje gången i rad vi missar ridhusträningen. Hade kanske kunnat släpa mig dit men nu prioriterar jag att vara i någorlunda form på djursjukhuset, kan vara bra om man är medveten om vad som händer där. Istället ska jag bädda ned mig i soffan och kolla på agilityn på Crufts hela förmiddagen, SKK har en del att lära av britterna om vad som är publikvänligt och bör hållas i stora arenan på bästa tid...


Glömde berätta om stackars Ellas situation förra gången, hon har ju hamnat lite på undantag och gillar det verkligen inte! Hon är väl medveten om, och starkt ogillande över, att jag oroligt bevakar Siri hela tiden och hon tar varje chans att påtala att hon finns. Ingen träning har det blivit heller men lite promenader igen iaf så hon står nog ut. Har försökt att få till lite fysövningar men det har kommit i skymundan nu.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards