Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Malin - 25 mars 2012 11:15

  

Tre dygn efter operationen och herrejösses så pigg Siri är! Redan nu börjar det svåra att hålla henne lugn så att inte stygnen flyger all världens väg för hon ville både kampa med kopplet och jaga omkringblåsande löv under morgonrastningen. Tidigare har hon visserligen varit glad ute men velat bli buren hem efter rastning, nu hade hon inga planer alls på att gå hem igen utan ville på längre promenad (vilket dock förstås slutade i att jag ändå bar hem henne). Och hon går, dock med rejäl hälta, redan på benet igen medan vetten hade förutspått veckor av trebenshoppning. Lite läskigt att hon är så oförsiktig men samtidigt otroligt hur fort hundar återhämtar sig - jag tror inte jag skulle vara så pigg på nåt tre dagar efter en stor knäoperation... Ska höra lite med vetten imorgon om det är ok att hon använder benet, inte för jag vet hur jag skulle hindra det men hoppas på lugnande besked iaf.


Ella är på semester hos mamma och hon rapporterade igår att Ella varit helt vansinnig en lång stund efter hon kommit dit - stackarn tog väl ut all sin frustration över de senaste dagarna misstänker jag? Skönt att hon är där så jag dels inte behöver sköta båda hundarna, dels inte riskerar att hon drar upp Siris stressnivå i onödan.


Angående bilden får hon givetvis bara vara utan tratten under övervakning, men vad hon älskar att få komma upp i soffan och kela istället för att sitta instängd med dumstruten på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards