Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

I väntans tider

Av Malin - 6 mars 2012 14:10


Vi tar det lugnt i väntan på ortopedtid och domen om Siris närmaste framtid. Har (tyvärr) läst på lite och jag hoppas verkligen att det inte behövs opereras för det skulle innebära veckor av burvila och 6 månaders rehab innan hon ens kan börja leva som en normal hund igen. Och det fattar jag inte hur vi ska klara av, varken jag eller min stackars unghund som redan är helt stissig av bristen på motion och stimulans. I brist på annat spännande i livet har Siri, som annars inte är så matglad, blivit helt fixerad och slukar maten på nolltid. Kicksökande snarare än hunger antar jag då hon knappast gör av med nån energi? 


Själv är jag mer eller mindre lappsjuk, redan, och har fått ont i rygg och axlar då jag varje sekund Siri är uppe iakttar henne med en klump i halsen. Kan inte alls förutsäga när hon plötsligt ska få ont och det tar väldigt på nerverna, även om jag förstås ändå inte kan göra så mkt åt det. Att hålla igång Ella är också svårt när lilla Siri rammar dörren gång på gång samt ylar förtvivlat om vi går iväg utan henne, vi kom iaf iväg på en liten egen sväng dels i söndags och även igår.


Just nu är jag iaf nöjd att lillan har en dubbel veterinärvårdsförsäkring med viss rehab inkluderad, så ekonomiskt bör inte ens det värsta scenariot bli en allt för hård smäll. Men en rätt klen tröst just nu.

 
 
Linda

Linda

6 mars 2012 14:28

håller tummarna för att det ska gå bra det är aldrig roligt när ens bebisar inte mår bra :(

http://lindageorgsson.bloggplatsen.se

 
Ida Eklöf

Ida Eklöf

6 mars 2012 14:28

Det där oron som en går runt och känner när en av hundarna har ont är fruktansvärd. Lider verkligen med dig! Vi kanske ska byta hundar, en har konvalescenterna och en de friska, några dagar i taget? ;) Fast jag tror inte Ella uppskattar Ari-sällskap dock.

Hoppas det inte är SÅ illa med Siri, lillskruttan. *kramar*

http://spralleman.com

Malin

6 mars 2012 14:48

För en sekund lät det underbart, men tror inte det skulle funka oavsett kombination, dvs Siri skulle nog inte vara lugn ihop med herr Y. Och du vill nog inte vara utan din galna grabb? ;)

 
Tina

Tina

6 mars 2012 14:36

Skulle det funka med sim? Då skulle hon få utlopp för sin energi i alla fall. Vet hur det är, Sabina opererades vi 1 år och vi gick och simma i 6 månader. Hon var inte heller den lugnaste av unghundar men simningen räddade en del i alla fall.

http://workinglabs.wordpress.com

Malin

6 mars 2012 14:46

Jo, det får ju bli simning eller vattentrask under rehaben isf. Det måste vara skönt för dem att bli trötta nån gång i alla fall...

 
Ylva

Ylva

7 mars 2012 15:53

Stackars dig, Malin! Alltid lika jobbigt när vovven är sjuk :-( Ett litet tips för att du och Ella ska få sköna promenader är att sätta Siri i en barnvagn. Detta har jag använt när min ena cocker spaniel hade diskbråck. Även den sjuka hunden i vagnen får stimulans av en sådan promenad. Håller tummarna för er!

http://www.freewebs.com/sagaindia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards