Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Bara skit

Av Malin - 10 mars 2012 08:11

Just nu är allt bara skit, Siri ska vila i två veckor sedan återbesök och efter det MINST en operation med 6 månaders återhämtning innan hon ens får börja leva normalt. Månader av burvila och försiktig rehab. Allt jag har planerat för våren och sommaren går åt helvete, och då menar jag inte bara tävlandet - kommer inte kunna gå kurs, vara dagmatte, hälsa på mamma eller åka ned till Carro (biljetter redan köpta), ta normala promenader eller åka på utflykt på många månader. Och stackars Siri kommer förutom all smärta behöva genomlida en lång period av otrolig tristess, är det öht värt att utsätta henne för det? Det här kommer bli en prövning som jag inte vet om jag klarar av. Fan att jag skulle gå den där jädra promenaden, varför varför varför?

 
 
Ida Eklöf

Ida Eklöf

10 mars 2012 08:53

Fan vad tråkigt att höra! Måste vara riktigt tungt för dig, förstår att det känns mörkt nu men jag tror nog att du klarar det! Massor av kramar till er! <3

http://spralleman.com

 
Sandra & Keep

Sandra & Keep

10 mars 2012 23:12

:-(

http://www.keepiteasy.se

 
Sandra & Keep

Sandra & Keep

10 mars 2012 23:24

Lider verkligen med dig:-( Hojta till om du vill ha hjälp med något! Klart ni klarar detta, det an ju inte bli värre. Prata med Karin Augustsson, har för mig att hennes Kiwi opererades två gånger för patella när hon var under 1 år och bodde i en ryggsäck i 6 månader. Du kan säkert få tips och råd därifrån. Stor kram!

http://www.keepiteasy.se

 
Marre

Marre

12 mars 2012 08:32

Oj, detta ser inte bra ut och här lider man verkligen med er, usch så tungt. Vet inte om detta kan vara till tröst, men du fixar det galant Malin, vet ju själv hur hopplöst allt här kändes, för bara ett år sedan. Och du behöver inte oroa dig för att Siri kommer och känna tristess då hon ju har världens bästa matte och det är det viktigaste av allt vännen min. Tycker absolut att ni kan hälsa på din mor, bara bra för er alla att få lite miljöombyte. Sen har du ju lilla Ella som du ju kan träna lite med. Upp med hakan nu, vet att det inte är det lättaste just nu, men du fixar det tjejen, det vet jag!”

Bamsekramiz // Marre

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre :)

Marre :)

12 mars 2012 15:38

Va faktiskt på väg till att fråga dig ang. dagens träning, men var rädd för och tränga mig på, nu när jag vet hur kämpigt du har det. Men nu kommer här inte mer att tvekas och ser framemot vår nästa träningstillfälle där ute. Förresten på Torsdagskväll 18.30 tränar vi apportering ute på Norsborgs Lokala Kennelklubb för icke medlemmar är det 50 kr som gäller, vore kul om du kunde hänga med ut då. Vi kan träna rally i stället om du vill har ju egna skyltar, hi.

Ha det gött gumman. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards