Direktlänk till inlägg 12 mars 2012

Berg och dalar

Av Malin - 12 mars 2012 17:09

Lite missvisande rubrik för några toppar har inte infunnit sig, utan mitt liv spänner mellan grått och djupaste svart för tillfället... Idag känns det rätt ok efter långt samtal med kära C men jag sover dåligt och kraschar för minsta lilla motgång, eller utan för den delen också. När det är som bäst är jag pragmatisk och planerar för en vår med opererad hund, det finns mkt att förbereda och det kommer bli dyrt - förutom själva vården så missar jag dels inkomster och dels behöver jag en större bur, fler mattor och ev. en barnvagn, för flera har nu tipsat om att sen köra omkring lillpiret i sulky medan Ella får gå långpromenad. Planen för tillfället är att låta henne opereras på den specialklinik i Söderköping som Åsa tipsade om, titthålskirurgi och mkt kunnig personal gör att det känns värt att åka en bit.


Men när orken dippar känns allt bara så fruktansvärt och jag undrar hur jag ska orka, hur Siri ska stå ut och om det verkligen är rätt att låta henne genomlida en så stor operation med lång eftervård? Och framförallt så vill jag verkligen inte att det ska vara så här, så onödigt och så orättvist! Men det är bara att bita ihop...


Igår åkte vi, efter många om och men, ut till min mamma för lite sällskap och miljöombyte. Siri fick strosa i koppel (= leta kattbajs) på tomten medan syrran tog Ella på en välbehövlig rask promenad. Ella hade protesterat litegrann och haft väldigt bråttom på hemväg, hon vet inte sitt eget bästa... Däremot var hon väldigt glad över att få stå i centrum och bytte mellan olika knän för att maximera kelutbudet. Och Siri snodde näver från vedstapeln som hon finfördelade på mattan i brist på roligare aktiviteter.


 

Bilden blev inte så bra, men är de inte söta ihop? Ella har dessutom en vante som huvudkudde, helt rätt för en liten madame!

 
 
Ida Eklöf

Ida Eklöf

12 mars 2012 19:20

Angående operation och den långa rehaben så är ju Siri en ung hund, och gissar att prognoserna för ett gott liv efteråt är goda? Så att ni kan få många fina år tillsammans med en förhoppningsvis hel Siri. Det är så sjukt orättvist, önskar verkligen inte att det drabbat er, eller någon annan heller... :( KRAM

http://spralleman.com

 
Åsa o Kaia

Åsa o Kaia

12 mars 2012 19:50

Usch jag känner såååå med dig!!!

http://www.toktassarna.com

 
Sandra & Keep

Sandra & Keep

12 mars 2012 22:59

Lider verkligen med dig. Men du ska veta att om du behöver en större bur så kan du låna av mig, jag har en tygbur som jag nästan aldrig använder och ifall du vill ha en stål så slänger jag ut stålburen ur min bil och lånar ut den till dig.

Fördelen med hundar är att de anpassar sig, så de kommer nog gå bra ska du se. Så länge hon blir återställd så är det ju värt att kämpa och orkar du inte själv så finns ju alltid vänner runt om kring som kan stötta och ställa upp. Tveka inte att be om hjälp för det är klart man ställer upp<3

http://www.keepiteasy.se

 
Marre

Marre

14 mars 2012 09:24

Här har vi också en stor trålbur som bara ligger och dammar, bara till och hojta till Malin. Mycket bättre med titthålskirurgi då ingreppet inte blir lika stort och dessutom läker bra mycket snabbare, har man här hört. Du ska se att Siri kommer att anpassa sig och hon far inte det minsta illa av att inte få bli aktiverad på ett tag, tror nog att hennes matte kommer och lida mer utav det hela. Vet, då Rasmus tog det riktigt bra och såg ut att förstå varför han var tvungen att ta det lugnt en längre tid och ni får gosa extra mycket i stället.

Jättebra att du orkade ta dig ut till mor din, det behöver ni alla och inte bara sitta hemma och deppa, det blir det inte bättre av.

Här läste man som vanligt snabbt o halvblind om man nu mer är, missade därför hälften på N-klubbens hemsida, förvånad, nä, fnissar. Men inget som säger att vi inte kan hålla till vart som helst, bara där finns gräs, då man ju här har en liten sniffgalning, storler. Denna veckan kan jag inte då vi ska besöka vetten för årets hälsokontroll och nöta på N-klubben. Men nästa vecka kan vi alla dagar utom torsdag då vi ska ut dit igen. Så hör bara av dig när du orkar och träffa oss. Kom ju också på att Rasmus har en leksak väntandes där hos er, hi.

Massor av kramizar och du ska se att allt kommer o gå jättebra och tiden går ju snabbt som du vet!

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards