Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

En lång vecka

Av Malin - 28 mars 2012 09:27

Om ett dygn är det precis en vecka sen jag lämnade in Siri för operation och det måste vara en av de längsta veckorna i mitt liv, det känns som en evighet sen. Hon blir alltmer outhärdligt pigg och lekfull, och det är trist att jag behöver begränsa henne alltmer eftersom hon vill och orkar mer. Hon är iaf duktig med att låta såret vara så hon slipper tratten när jag har henne under uppsikt, men å andra sidan protesterar hon mer mot att få dumstruten på, försöker smita undan eller bara slänga med huvudet för att slippa få på den. Hon tycker definitivt det är dags för längre promenader och att få hoppa upp i möblerna, så det är en del frustration här. Ännu mer blir det när Ella kommer hem på fredag, då kommer burvistelsen öka dramatiskt eftersom de små djuren gärna jagar upp varandra och jag vet att Siri inte kommer tänka efter ifall Ella reagerar på något.


De första nätterna sov jag på soffan men eftersom Siri blev mer och mer missnöjd med att spendera natten i bur ligger jag sedan i söndags på madrass på golvet ihop med henne och hela rasket är inramat av kompostgaller, burarna samt soffbordet för att inte riskera att hon dansar omkring när jag sover. Lite meckigt att sova ihop med en trattförsedd liten hund som gärna vill kramas och pussas godnatt och ännu värre så gillar inte min rygg arrangemanget. Men det blev lite bättre i natt när jag förstärkte med min bäddmadrass från sängen, och vad gör man inte för sin stackars skrutta?

 
 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

29 mars 2012 09:55

Jo, kan tänka mig att den jobbigaste tiden kommer nu då lillan börjar o må bättre och dessutom är full utav energi. Och här är man glad att allt gick så bra, puss till sötnosen där.

Men va roligt, hör bara av dig när du vill ut och träna. Ser inte denna tävling på Apollos hemsida, hur hittade du den? Hm. Kan inte anmäla mig först jag vet om vi gått vidare till nästa klass.

Hoppas dagen blir bra Kramiz på er // Marre

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre

Marre

30 mars 2012 16:50

Kikar in och hoppas att allt bra med er. Och kan tänka mig att det är full rulle nu när lilla busa Ella är hemma igen :)

Tack för ditt svar ang. tävlingar. Här börjar minnet att svikta något, haha

Trevlig helg. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre

Marre

31 mars 2012 07:12

Tusen tack för gratulationen vännen min :O)

Ha en fortsatt trevlig helg. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards