Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Stackars Ella!

Av Malin - 31 mars 2012 15:40

Igår kom Ella hem efter en vecka hos min mamma, där hon hade hunnit bli riktigt hemmastadd och poängterade tomtgränsen för grannarna varje morgon. Tyvärr har hon även lagt på sig uppskattningsvis 3-4 hg också, vilket jag visste skulle hända men trist ändå när agilitysäsongen står för dörren för tanten behöver inga extragram... Mötet med en glad och pussig Siri i tratt blev något traumatiskt och även när jag tagit bort tratten var hon rätt stel och avvaktande, som att hon inte litade på att den skulle förbli borta. Under natten skulle Siri ju ha tratt igen vilket ledde till att Ella fick panik inne i kompostgallerinhägnaden, tryckte sig i ett hörn och morrade med uppspärrade ögon - vilket fick Siri att vilja fjäska in sig ännu mer... Till slut flydde hon upp i soffan, över avspärrningarna, och stannade där hela natten. Idag vägrar hon vistas i samma rum som Siri om tratten är på. Undrar om jag nästan ska köra nån motbetingning, det kan ju hända att Ella kan behöva bära en själv nån gång? Har ju försökt efter kastreringen men det gick inte alls och jag fick skaffa en uppblåsbar krage istället. Lite ironiskt att det är Ella som lider över tratten, medan Siri som tvingats bära den en hel del förstås inte uppskattar den men defintivt inte blir upprörd över den. Men onekligen talande om deras personligheter...


Siri är mindre halt och allt livligare, det är lite lurigt att hålla henne lugn när det händer saker, det gäller att planera situationer som är potentiellt uppjagande. Såret är nästan helt läkt (så snart slipper Ella tratten), det är bitar med ny hud och små sårskorpor emellan, som förmodligen även de har alldeles ny hud under sig. Hon har återgått till sin smått irriterande vana att vägra kissa bara för att få vara ute längre och i förrgår bröt sig lilla houdini ut från kompostgallerhagen medan jag var och handlade, det blir bara bur istället raring!


Undrar hur lång tid det tar innan de ligger ihop på det här viset igen? Men Ella borde väl gaska upp sig när tratten varit borta ett tag...

 
 
Tina

Tina

31 mars 2012 18:02

Ja stackars Ella, gullig bild. Snart så. Tänk på när mina hundar ska ha tratt, den är bra mycket större och en gång hade bådar hundarna tratt i vår lilla stuga på landet.

http://workinglabs.wordpress.com

 
Marre

Marre

1 april 2012 10:08

Det låter som Ella haft det gött och fått busa en heldel. Men kan du inte klick in tratten, låter om hon är skraj för den och som du själs säger, kanske hon själv måste ha den på en dag. Det märks att lilla Siri mår bättre och är nog det bästa att låta henne vara i buren vid ingen uppsikt alls framförallt, nu när dom är två då man ju aldrig vet vad dom får för sig. Kan hon inte ha den uppblåsbar krage istället, har du testat det?

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

1 april 2012 16:50

Jo, en del är då skumt avlade då hänsyn inte finns där med, suck. Här har det tränats ute på Ågesta BK idag och va glad för att ni inte var med, fy attan va lerigt det är där ute just nu och det precis överallt. Så nu hänger kängorna på tork, hm.

Titta ut, snacka om stora snöflingor azzå, jaha, då har vintern återvänt, blää.

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ida Eklöf

Ida Eklöf

1 april 2012 20:01

Haha, kan inte låta bli att skratta åt Ella! Att hennes lillasyster förvandlas till ett monster när hon var på semester, vilken chock... :D

http://spralleman.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards